تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

مهم ترین خبرهای نفت در هفته ای که گذشت | 28 بهمن 1402

انفجار در چند نقطه خطوط انتقال گاز سراسری در منطقه شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس بود که مهم ترین خبر نفتی این هفته به آن اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۵۰۹۵

به گزارش معاصر، انفجار خرابکارانه در خطوط انتقال گاز سراسری: حدود ساعت یک بامداد روز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجارهایی در خطوط لوله گاز سراسری در دو منطقه شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس رخ داد که در همان ساعت اولیه وقوع حادثه، تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به‌منظور خاموش کردن آتش، اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خطوط به محل حادثه اعزام شدند.

نشست مدیریت بحران نیز بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان و مشاروان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در شرکت ملی گاز ایران برگزار و به‌سرعت آرایش خطوط انتقال گاز تغییر کرد و مصرف مدیریت شد.

پس از خاموشی شعله‌ها در همان روز، عملیات تعمیر، ترمیم و بازسازی خطوط لوله آغاز شد و شبکه گاز با مدیریت شبکه گاز کشور در همه شهرها و روستاها پایدار ماند، البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خطوط بودند دچار افت فشار و قطعی گاز شدند که با هماهنگی مدیریت بحران استان، سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم این منطقه تأمین شد.

خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسید و تعمیرات خطوط حادثه‌دیده نیز با تلاش کارکنان شرکت انتقال گاز ایران سرانجام در روز جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) تکمیل شد و همه خطوط سراسری در منطقه بروجن و صفاشهر به‌طور کامل عملیاتی شدند؛ این در حالی است که هدف تروریست‌ها، حذف ۴۰ درصد انتقال گاز کشور بود اما ناکام ماندند.

تصاویری از عملیات تعمیر و ترمیم خطوط چهارم و هشتم سراسری ۵۶ اینچ آسیب‌دیده در صفاشهر استان فارس پس از مهار و خاموشی آتش که از سوی کارکنان منطقه ۵ عملیات انتقال گاز انجام شد را می‌توانید اینجا ببینید.

جواد اوجی، وزیر نفت هم در پیامی از همه کارکنان و مدیران در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت به‌ویژه در شرکت ملی گاز و شرکت انتقال گاز که خانه‌های مردم را با کار جهادی دشوار، شب‌بیداری و تلاش در مناطق عملیاتی دورافتاده و بدون کوچک‌ترین امکانات و سرپناه در سرمای سخت زمستان، گرم نگه داشتند سپاسگزاری کرد.

دیگر خبرها: قدردانی وزیر نفت از مدیر و معاون تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انفجار خط انتقال گاز تبریز - بازرگان، تکذیب استانی شدن کارت‌های سوخت، الزام واریز درآمدهای نفتی به حساب بانک مرکزی، امضای تفاهم‌نامه مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی، توضیحات معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت درباره ابهام‌های مطرح‌شده، انتصاب سرپرست شرکت پتروایران و پذیرش گواهی صرفه‌جویی محقق‌شده گاز طبیعی در بورس از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز